آچار فرانسه

::برای ترجمه ی سایت به زبان های مختلف روی پرچم آن کشور کلیک کنید::

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

ترجمه سایت

گروه ما برای آسایش و راحتی شما سعی کرده است مطالب متنوعی را برای شما در این سایت بگذارد و امکان کپی برداری از این سایت با ذکر منبع مجاز است و برای هر گونه تبلیغ و گذاشتن جنس در فروشگاه به صورت رایگان از فرم تماس با ما استفاده کنید و خواهشمندیم برای جلوگیری از هر گونه مشکل قوانین سایت را مطالعه فرمایید از شما نیز خواهشمندیم با معرفی این سایت به دوستان خود ما را یاری کنید...
آدرس های سایت:
www.acharfrance.tk
به زودی:
www.acharfrance.ir

تبلیغات

خرید شارژ

نویسندگان
پیامک
  • ۲۴ مهر ۹۲ , ۱۳:۳۰
    جک
  • ۲۳ مهر ۹۲ , ۱۷:۴۶
    جک
  • ۲۳ مهر ۹۲ , ۱۷:۴۰
    جک
  • ۱۹ مهر ۹۲ , ۱۵:۵۲
    جک
  • ۱۹ مهر ۹۲ , ۱۵:۵۰
    جک
  • ۱۹ مهر ۹۲ , ۱۵:۲۷
    جک
آخرین نظرات
آرشیو ماهانه آهنگ ها...
  • ۰
  • ۱

معما...

سوال ها

1-فرض کنید در یک مسابقه دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟ 
2-اگر شما توی همون مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟ 
3- این سوأل رو فقط ذهنی حل کنید .عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنیدحاصل رو با یک 1000 دیگه جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با 1000دیگه جمع کنید. حالا 20 تا دیگه به حاصل جمع، اضافه کنید. 1000 تای دیگه جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگه به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟

4-پدر ماری، پنج تا دختر داره: 1-Nana 2- Nene 3- Nini 4- Nono. اسم پنجمی چیه؟

5- فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید. در ایستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس می شوند ، در ایستگاه دوم 3 نفر بیرون می روند و پنج نفر وارد می شوند . راننده چند سال دارد ؟

6 - پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند؟

7 - چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شد ؟

8 - شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، شصت درجه است و طرف دیگر 30 درجه است . خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت می شود ؟

9 - این سوال حقوقی است . هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند ، بازمانده ها را کجا دفن می کنند ؟

10 - من دو سکه به شما می دهم که مجموعش 30 تومان می شود. اما یکی از آنها نباید 25 تومانی باشد . چطور ؟

11-فرض کنید در جایی گرفتار شده اید به شما میگویند یک جمله بگو اگر راست باشد کباب خواهی شد و اگر دروغ باشد آب پز خواهی شد .چه جمله ای خواهید گفت؟

12-به جای هر یک از حروف چه عددی قرار دهیم تا عمل تساوی برقرار باشد؟ Dcba=4*abcd

13-در دو اتاق مجزا در یکی سه لامپ 100 و 200 و 300 واتی در کنار هم وجود داره و در دیگری سه کلید که هر کدام از کلیدها مربوط به یک لامپ است ولی ترتیب کلیدها مشخص نیست چگونه میتوان با یک بار رفتن به اتاق لامپها ترتیب کلیدها را مشخص کرد ؟ در ضمن هیچ وسیله ای و هیچکس همراه شما و در اتاقها نیست .

14-10 کیسه داریم . در هر کیسه 10 مهره است . همه مهره ها 10 گرمی هستند . فقط یکی از کیسه ها حاوی مهره های 9 گرمی است . با یک ترازو و فقط با یکبار وزن کردن چگونه می توان کیسه ای که مهره هایش 9 گرمی است را تشخیص داد؟

15-یک شخص  کر و لال میخواهد مسواک بخرد. با در آوردن ادای مسواک زدن،  خواسته‌اش را به فروشنده می فهماند و موفق به خرید مسواک میشود. در همین حال شخص کوری وارد مغازه شده و میخواهد عینک آفتابی بخرد او چگونه باید فروشنده را متوجه منظور خود کند؟

16-در یک کیسه تعدادی گوی داریم اگر 2 تا 2 برداریم یکی اضافه میماند. 3 تا 3 برداریم یکی اضافه میماند4 تا 4 برداریم یکی اضافه میماند5 تا 5 برداریم یکی اضافه میماند6 تا 6 برداریم یکی اضافه میماند ولی اگر 7 تا 7 برداریم چیزی اضافه نمی ماند چند گوی در کیسه وجود داشته است ؟

17-در اعداد رومی X نشانه عدد 10 و حرف  Iنشانه عدد 1 است ،اگر I پهلوی راست X نوشته شود به معنیه 1+10 ،و اگر i پهلوی چپ X نوشته شود به معنی 1- 10 است ،اکنون اگر  رابطه ی :   XI +I=X   بنویسید به معنی   10=1+11 نادرست است ، بدون دست کاری در نوشته چه عملی می توان انجام داد تا این رابطه درست باشد؟

18-دو فیتیله داریم که هر کدام در 1 ساعت میسوزند اندازه و پهنای هر کدام با هم فرق می کند در کل یکی کوتاه تر و یکی بلندتر هستند چگونه می توان با آنها 45 دقیقه را اندازه گرفت؟

نکته :از تقسیم کردن فیتیله ها نمیتوان استفاده کرد زیرا ممکن است یک چهارم یک فیتیله در 50 دقیقه بسوزد و بقیه آن که سه چهارم آن می باشد فقط در 10 دقیقه  یا بلعکس

19-شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، شصت درجه است و طرف دیگر 30 درجه است . خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت می شود ؟

20-فرض کنید راننده یک اتوبوس هستید مقصد اتوبوس از  مشهد به شیراز است تعداد مسافرین 36 نفر می باشد و درتهران 23 نفر پیاده و 14 نفر سوار می شوند در اصفهان نیز 18 نفر پیاده و 5 نفر سوار می شوند . راننده چند سال دارد ؟

21- یک دختر که تازه رانندگی یاد گرفته ، داخل  خیابون یک طرفهمیشه ، اما از طرف مخالف ، با این وجود اون هیچ قانونی رو نمیشکنه ! چطورممکنه؟!
22- چطور میتونین یک توپ رو با تمامقدرتتون پرتاب کنین که دوباره به طرف شما برگرده ، در حالیکه به چیزی بر خورد نکنهو چیزی به اون تماس پیدا نکنه و هیچ کس دیگری توپ رو نگیره و دوباره به طرف شماپرتاب نکنه؟
23- دو تا دانش آموز در دو طرفیک میز نشسته اند. هیچ چیزی در میان آن ها به غیر از میز وجود ندارد ، اما آن هانمی توانند همدیگر را ببینند ، این چطور ممکنه؟

24-این اتوبوس به کدام طرف حرکت میکند؟

جواب ها

1-گر پاسخ دادید که نفر اول هستید، کاملاً در اشتباه هستید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جای او را می گیرید و نفر دوم خواهید بود
2-اگر جواب شما این باشه که شما یکی مانده به آخر هستید، باز هم در اشتباهید. بگید ببینم شما چه طور می تونید از نفر آخر سبقت بگیرید؟؟ (اگر شما از نفر آخر عقب تر باشید، خوب شما نفر آخر هستید و از خودتون می خواهید سبقت بگیرید؟؟؟؟)
شما در این مورد خیلی خوب کار نمی کنید، نه؟

3-ه عدد 5000 رسیدید؟ جواب درست 4100 استباور ندارید؟ با ماشین حساب حساب کنید.
مشخصتاً امروز روز شما نیست. شاید بتونید سوأل آخر رو جواب بدید. تمام سعی خودتون رو بکنید. آبروتون در خطره!!! 
4-اگر به اول سوال دقت کنید میبینیدکه پدرماری نوشته پس جواب ماری است.

5 - راننده اتوبوس هم سن شما باید باشد . چون جمله اول سوال می گوید " تصور کنید که راننده اتوبوس هستید."
6 - همه کلاغ ها ، چون آنها فقط " در شرف پرواز " هستند و هنوز از روی درخت بلند نشده اند..( اگر جواب شما 2=3-5 بوده بدانید دوباره محاسبات جلوی تفکرتان را گرفته است)
7 - هیچ . آن نوح بود که حیوانات رابه کشتی برد و نه موسی ( "چه تعداد " جلوی فکر کردن شما را گرفته است).
8 - هیچ کدام . خروس ها که تخم نمی گذارند.اگر شما سعی کردید جواب توسط محاسبات و مقایسه اعداد بدست آورید ، شما دوباره به وسیله اعداد منحرف شدید.
9 - بازمانده ها را دفن نمی کنند . آنها جان سالم بدر برده اند . شما به وسیله کلمات حقوقی و دفن کردن منحرف شده اید.
10 - یک 25 تومانی و یک 5 تومانی . به یاد بیاورید ( فقط یکی از آنها ) نباید 25 تومانی باشد و همین طور هم هست . یک سکه 5 تومانی داریم.شما با عبارت " یکی از آنها نباید … " فریب خوردید.

11-  فقط دو جمله میتوان گفت 1-من کباب نمی شوم2- من آب پز میشم

12– فقط یک عدد  در رابطه زیر صدق می کند:8712  =  4 * 2178

13-  یک کلید را زده و 30 ثانیه  بعد خاموش می کنیم  و سپس کلید دیگر را زده وداخل اتاق لامپها می رویم یک لامپ که روشن است و از دو لامپ خاموش یکی گرم خواهد بود  با لمس لامپها میتوان آن را یافت .

14-  کیسه ها را به ترتیب گذاشته و از کیسه اول یک مهره از کیسه دوم دو مهره و به همین ترتیب تا آخرین کیسه 10 مهره بر می داریم  در صورتی که عدد ترازو مقدار: 549 باشد کیسه اول-548 باشد کیسه دوم -547 باشد کیسه سوم-

546 باشد کیسه چهارم -545 باشد کیسه پنجم -544 باشد کیسه ششم -543 باشد کیسه هفتم -542 باشد کیسه هشتم-

541 باشد کیسه نهم -540 باشد کیسه دهم .

 15-  شخص کور لال که نیست پس به فروشنده می گوید عینک آفتابی میخواهم .

16-  تعداد گوی ها 721 عدد می باشد  .

17-  برای برقراری تساوی کافیست رابطه را 180 درجه بچرخانید  که  می شود   X = I + IX

18-  دو سر یک فیتیله و یک سر فیتیله دیگر را  همزمان آتش میزنیم   وقتی  فیتیله ای که دو سر آن را آتش زده ایم کامل سوخت یعنی نیم ساعت گذشته پس فورا سر دیگر فیتیله دوم  را آتش میزنیم و 15 دقیقه  بعد این فیتیله نیز کاملا می سوزد و 45 دقیقه سپری شده است .

19-  خروس تخم نمی گذارد .

20-  چون فرض بر این بود که شما راننده هستید پس سن راننده سن خود شماست

21-پیاده می ره

22-به سمت بالا

23-هردوکورن

24-به طرف چپ«چون درب اتوبوس دیده نمی‌شود»

  • ۹۲/۰۶/۲۲
  • مبین القاضی

هوش

تست هوش

چیستان

معما

مساله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی